Dato: Søndag, 11. Juni 2006 kl. 10:45
Sted: Kløvermarken
Dommer: Jan Berthou
Kamp Nr: 057257
Kampen i tal: FC Rut - KAPOW! 1 - 2 (1 - 0)
  1-1 Nicki Olsson (Samir Ben Chaabane)
1-2 Niklas Hoff (Kristian Jensen)
Gule Kort: Ingen
Tilskuere: 11
Opstillingen: 4-4-2
1. Morten Wilms*

19. Nicki Olsson, 7. Michael Storm, 88. Kristian Jensen, 8. Mikkel G. Nielsen

5. Mads Anker

--------21. Mikkel Kjersner------------------------------33. Bebe--------

10. Samir Ben Chaabane (anf.)

11. Mads Haugaard, 25. Niklas Hoff

*Esben Herskind overtog målet efter 10 minutter og Morten Wilms gik ind i midterforsvaret...
Udskifterne: 20. Mikkel Jerger, 34. Esben Herskind (målmand)
  4 - Nicki Olsson
3 - Morten Wilms
2 - Samir Ben Chaabane, Niklas Hoff, Michael Storm
1 - Esben Herskind, Kristian Jensen
  Søndag den 11. juni var dagen hvor BK Kapow havde mulighed for at lægge afgørende afstand til FC Rut i toppen af rækken. Inden kampen var afstanden mellem de to hold 5 point.

I Kapows mål indledte Morten Wilms kampen. Dette var en nødløsning da den udvalgte målmand, Esben Herskind, var blevet forhindret i at møde rettidigt op. Forsvaret bestod af Mikkel G. Nielsen, Michael Storm, Kristian Jensen og Nicki Lean. På den defensive midtbane vikarierede Mads Anker for det sædvanlige førstevalg, Bernt Therp, der havde fundet plads på trænerbænken. Højre fløj var besat af Mikkel Kjersner, og venstre af maraton-manden Henrik Bebe. Som offensiv midtbane/hængende angriber huserede tuneseren Samir Ben Chaabane, og angrebet bestod af en stærkt spillende Niklas Hoff og Mads ”Ronaldo” Haugaard. Mikkel Jerger startede på bænken.

Kampen indledtes i et adstadigt tempo, der i høj grad kunne tilskrives den voldsomme varme. Vorherre havde besluttet at velsigne Kløvermarken med temperaturer i nærheden af 30 grader, hvilket spillerne led under igennem hele kampen.

Til trods for varmen startede Kapow bedst. Det indledende pres gav pæne chancer til både Niklas og Samir i det 3. og 10. minut. Størst var chancen til Samir. Tæt på feltet, skar han ind i banen fra højre side. Et hurtigt aftræk med venstre ben, resulterede i et blafrende sidenet.

Efter 12. minutter formåede Niklas at bringe sig selv i en gunstig position. Han spurtede fra forsvaret, og fra næsten fri position sparkede han hårdt, men midt på målmanden.

Til trods for en god start, blev Rut ikke lukket helt ned. En stor chance i form af en friløber blev misbrugt efter et kvarters spil.

I de følgende 20 minutter bar spillet præg af hård kamp om midtbanen. Dette til trods var skudstatistikken i denne periode 4-0 i Kapows favør.

Men ingen kamp med Kapow, uden scoring fra modstanderens side. Efter 37 minutter sendes en høj bold ind i feltets højre side. Ruts angriber opfatter situationen og sparker bolden ind i det korte hjørne, uden chancen for keeperen.

Bagud 0-1 ved pausen, var det nærliggende at frygte en negativ stemning blandt Kapows spillere. Det var imidlertid ikke tilfældet, og efter en konstruktiv snak i pausen, gik spilleren ind med høj moral.

Stadion-uret viste 50. minutter da Kapow fik sin første chance i 2. halvleg. Jensen lagde bolden til rette for Jerger, der dog afsluttede et stykke ved siden af målet. Kapow fortsatte med at presse, og efter 57. minutter fik Jerger endnu en chance. Jensen spiller en dyb stikning ned ad venstre side til Niklas. Bolden kommer under kontrol nogle meter fra baglinien. Herfra sendes den ind skråt tilbage til Jerger, der afslutter i højre side. Målmanden har dog læst Jergers skud.

65. minutter inde i kampen får Kapow et hjørne i venstre side. Hjørnesparket bliver taget af Samir, der sender bolden hårdt og langt. Bagerst i klumpen af spillere dukker Nicki op, og header bolden kort i mål. 1-1, og Kapows spillere begyndte nu for alvor at tro på en sejr.

10 minutter efter udligningen kommer forløsningen. En lang stikning i højre side bliver fanget af Jensen, der centrer bolden skråt bagud. Her dukker Niklas op, og med en usvigelig sikker afslutning sendes bolden i det korte hjørne. En afslutning som målmanden kun kan beundre. 2-1!

I kampens afsluttende fase har Kapow et par chancer, ligesom Rut prøver at komme fremad på banen. Selv Ruts målmand sendes frem i en sidste desperat aktion, da Rut tildeles hjørne efter 89 minutter. Bestræbelserne bærer dog ikke frugt, og efter 90 minutter, kan Kapows spillere, tilskuere, kærester, venner, veninder og groupies række hænderne i luften. Kampen slutter 2-1 og Kapow øger afstanden i toppen af rækken til komfortable 8 point.

Efter kampen hyldes Nicki for en stor præstation, som giver ham titlen Man of the Match, bedre kendt som Dagens Bernt.